Pages

2010. május 4., kedd

Fotós kalandok 4.

Bejegyezte: Zizi dátum: 5:28
Csörög az ébresztő... most az egyszer nem a szundit nyomom meg, mert nincs idő szundizásra. Hajnali 2 óra van... annyi időm van, hogy igyak egy teát, fogat mossak, felöltözzek, csomag összepakolva és már jön is értem D., a csoporttársam. Hajnali 1/4 4-kor indulunk az iskola elől természetfotózásra Nógrád megyébe. Első megállónk Drégelyvár, ahol a napfelkeltét fotózzuk. Amikor kiszállunk a buszból a természet lágy ölén, még az orrunk hegyéig se látunk olyan sötét van. Mire mindenki összepakolja a felszerelését, már pirkad, de még így se veszünk észre a hepe-hupás úton nagyobb tócsákat, így belelépünk (még jó, hogy gumicsizmában vagyok). Felérünk a várba, hideg van és a nap nem kel  időben. Biztos ő lenyomta a szundit még egy párszor, mert fáradt. :) Fényképezzük egymást (úgyis kell néhány werk képet is leadni) és a zöldülő erdőt, közben majd megfagyunk.

Kb. 20 perccel később a hivatalosan kiírt idő után, a nap is kikukucskál végre és úgy dönt, felkel. Gyorsan kattintgatunk, csinálunk néhány képet, majd elindulunk a buszokhoz.

Irány Kemence a Börzsönyben, ahol egy jó kis zsíros reggeli (nem az én gyomromnak és táplálkozásomnak való) után elindulunk egy 4 órás túrára a patak mentén az erdőbe. A lányok többsége most cseréli le a cipőjét gumicsizmára, ugyanis előfordulhat, hogy a patakban állva találod meg a legérdekesebb témát a fotózáshoz. Egy ilyen eseményre érdemes felkészülni megfelelő védőfelszereléssel.

Fotó: Vankó Bence

Elindulunk... ki a patak jobb partján, ki a balján. Sok-sok téma akad az erdőben, többek között virágok, bogarak, szalamandrák, színek, patak, vízesés, régi sínek, kidőlt fatörzsek, az élet apró pillanatait örökíthetjük meg.

Néhány szalamandra is előkerül, nőstények. Annak ellenére, hogy vemhesek, némelyiknek igen gyors a mozgása. Nem könnyű lencsevégre kapni róla egy portrét. Ez sem tökéletes kép, de szemléltetésnek megfelelő. Én sem tudtam korábban, hogy fekete alapon sárga pettyes a szalamandra.

Az erdő továbbra is búja és zöld. Azon gondolkodom, hogy ősszel is csodálatos színekbe öltözhet. Érdemes  lenne vissza látogatni erre a helyre az elmúlás időszakában is.

A 4 órás túra után fáradtan rogyunk össze a buszok mellett és megvárjuk, amíg mindenki visszaér. Ebéd következik, szintén Kemencén, majd egy rövid pihenő után irány egy újabb néhány kilométeres szakasz gyalog, felszerelésekkel és tele-tele fotótémával. Hopp, valaki beleesik a patakba... ő sajnos fényképezőgép szárítással folytatja a túrát a buszban. Fáradtan még látok lehetőséget a virágzó cseresznyefában, így állvány felállít, gép beállít és már lövök is. Így sikerültek:

Beszállás a buszokba, elindulunk Nógrád községbe, ahol Nógrád vára áll. Megállnak a buszok, mi meg feltekintünk, hogy "Oda kell felmásznunk?". Felszerelés elő, buszból kiszáll, felcaplat a várba, ahonnan csodás kilátás nyílik a környékre és a naplemente is fantasztikus látványt nyújt.

Hazafelé a buszban a többség már el-el szundít, hiszen több, mint 20 órája vagyunk ébren. A nap fantasztikusan telt, olyan helyeken túráztunk, ahol még korábban nem jártam. Mindez nemcsak a fotózásról szólt, hanem a fitneszről is. Este úgy dőlök az ágyba, hogy nem kell altatni. Másnap viszont érzem a lázat az izmaimban, de ennek örülök, mert tudom, hogy előző nap jócskán megtornáztattam a testemet. :)

Ja, és egy kakukktojás a végére. Így nézek ki alkotás közben, amikor természetet fotózok! :)

Fotós kalandok 1.
Fotós kalandok 2.
Fotós kalandok 3.

10 megjegyzés on "Fotós kalandok 4."

Hajnalka on 2010. május 4. 9:14 írta...

ivi on 2010. május 4. 10:05 írta...

Zizi on 2010. május 4. 10:25 írta...

Hajni!
Örülök, hogy segítettem feleleveníteni az emlékeidet! :)

Judit on 2010. május 4. 11:57 írta...

Tök jó volt visszaolvasni :)

Rambling Tart on 2010. május 5. 12:17 írta...

Wonderful, WONDERFUL photos, Zizi! :-) I just love them. :-)

ivi on 2010. május 5. 14:40 írta...

Zizi on 2010. május 6. 4:45 írta...

Krista!
The photos were taken in Nograd county (northern part of Hungary). I was there with the class of the photography course to take photos in the nature!

Borsó meg a héja on 2010. május 7. 0:31 írta...

csuszta on 2010. május 7. 6:53 írta...

nagyon szép a gumicsizmád ;)

Zizi on 2010. május 7. 10:45 írta...

2010. május 4., kedd

Fotós kalandok 4.

Fotó: Vankó Bence

Fotós kalandok 1.
Fotós kalandok 2.
Fotós kalandok 3.

1. Zitus, ez a fotós kirándulás valóban nagyon emlékezetes és élménydús volt, köszönöm, hogy megörökítetted, mert olyan jó érzés volt ismét feleleveníteni az eseményeket, miközben a soraidat olvastam. :-) A fotóid között pedig felfedeztem néhány, számomra eddig ismeretlen gyöngyszemet is. ;-)

2. Fantasztikus a sztori! :-) Ugyan elmesélted személyesen is, de most sikerült végre át is élnem, úgy rendesen. Gratulálok a képekhez! Xoxo

3. Hajni!
    Örülök, hogy segítettem feleleveníteni az emlékeidet! :)

4. Tök jó volt visszaolvasni :)

5. Wonderful, WONDERFUL photos, Zizi! :-) I just love them. :-)

6. Fárasztó volt hajnali 2-kor arra ébredni, hogy fotózni mész :-), de a képeket látva egyértelműen úgy látom, hogy nagyon megérte felkelni ezért a látványért. Gratulálok a fotókhoz, gyönyörűek lettek, majd személyesen elmondom, hogy melyik tetszett a legjobban. :-) Pusszantlak Z!

7. Krista!

8. megérte ilyen korán kelned :) nekem a szalamandrás és a napfelkeltés fotó a kedvencem.

9. nagyon szép a gumicsizmád ;)

10. Jó kis válogatás gyűlt össze a többiekével együtt! :) Sikere volt az enyémnek az egész csoportban! :)

Zizi próba Copyright © 2009 Girl Music is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez